12 Temmuz 2009 Pazar

Salya-Sümüksüz Bamya!

Print Friendly and PDF
"Bamya!" Kimisinin çok sevdiği, kimisinin ise "yapışkan, sümüksü" diye beğenmediği bir yemektir. İşin sırrını bilirsen bamyayı ağlatmaz ve salya sümük bırakmazsınız. Bu muhteşem lezzeti nasıl olurda mutfağınızdane eksik edersiniz? Şimdi tam zamanı. Yine iyisiniz. Size "sümüksüz bamyanın" tarifini vereceğim. Bu arada resime dikkatli bakın! "Sadece 1 çorba kaşığı sıvı yağ kullandım. Belli olmuyor mu?" Bu yaz günlerinde kilonuzu korumaya çalışırken afiyetle ve korkmadan yiyebileceğiniz, asla kilo aldırmayan ve formunuzu korumaya yardımcı, serinletici ve enfes bir sebze yemeği.


Malzemeler

  • 1/2 kg. bamya. Ama küçüklerinden.

  • 3 adet orta boy domates

  • 1 adet orta boy soğan

  • 1adet limonun suyu

  • 1 çorba kaşığı mısırözü yağı

  • 1 çimdik tuz

Yapılışı

  1. Bamyaların sap kısmını konik-piramit şeklinde kesin. Resimde görüldüğü gibi.

  2. Soldaki 3 adet bamya konik kesilmiş, sağdaki ise kaderine teslim edilmiştir.

  3. Limon suyunun yarısını ilave ettiğiniz suda bamyaları 20 dk. bekletin.

  4. Kıyılmış soğan ve domatesleri 1 çorba kaşığı yağda 3 dk. kavurun.

  5. Bamyaları tencereye ilave edip üzerine 3 bardak kaynamış su ilave edin.

  6. Kalan limon suyunu ilave edip 15 dk. pişirin.

  7. Pişmesine yakın tuzu ilave edip, ağzı kapalı 15. dinlendirin.

  8. Sümüksüz bamyanız emrinize hazırdır efendim!

Yahu Ne Olur Sormayın. Yiyip, Bitirdiniz Beni!

  • Çoğu sapını keser bamyanın. Konik bir şekilde kabuklarını kesiyoruz ki bamya buna kızıp ağlamasın.

  • Hemen limonlu suya atıyoruz ki uzamayıp, salya-sümük olmasın.

  • "Neden içine limon suyu katıyoruz. Belki ben ekşiyi sevmiyorum, sonradan sıksak olmaz mı, Ayhan bey?" diye soranları asla affetmiyorum!

Hiç yorum yok: