2 Eylül 2009 Çarşamba

Dondurmalı Katkısız Şekerpare

Print Friendly and PDF
Ramazan geldi ya, ekonomik kriz bir yana tatlı krizi daha ön plandadır. Özellikle çalışan erkekler sanki 2. dünya savaşı zamanında şeker kıtlığı varmış gibi eve kilolarca tatlı taşırlar ya da eşlerinden tatlı yapmasını beklerler. Bu krize çözüm olarak evde şekerpare yapın diyorum. Şekerpare yapın ki, bakkaldan un alın, şeker alın. Un alırsanız bakkal kazanacak, unu üreten çiftçi kazanacak. Topraktaki böcek doyacak, karınca ağustos böceğine nispet yapacak ve ekonomi kalkınacak. Bir sakız çiğneyin kriz bitsin! Neyse, fazla kopmadan şu tarifi vereyim.



Şekerpare Malzemesi

  • 3 su bardağı un
  • 1 çay bardağı irmik unu
  • 2 çorba kaşığı margarin ya da tereyağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yumurta
  • Kavrulmuş iç fındık
  • Dondurma

Şerbet malzemesi

  • 2 su bardağı şeker
  • 4 bardak su
  • 1/2 limon suyu

Yapılışı

  1. Yumurtaları ve şekeri çırpıcı ile en az 8 dk çırpın.
  2. Oda sıcaklığındaki yağı ve elekten havalandırılmış unu azar azar katıp karıştırın.
  3. Kulak memesi yumuşaklığına yakın elde etmiş olduğunuz hamuru iri ceviz büyüklüğünde parçalara bölün.
  4. Elinize yağ sürerek yuvarlayıp önceden yağlanmış tepsiye dizin
  5. Önceden ısıtılmış ve 180 dereceye ayarlanmış fırında pişirin.
  6. Şerbet için suyu şekerle 15 dk. Kaynatıp limon suyunu ilave etikten sonra 10 dk. daha kaynatın.
  7. Fırından çıkan şekerpareleri 10 dk. Soğuttuktan sonra şerbeti yavaş yavaş üzerine gezdirin.
  8. En az 1 saat dinlendirdikten sonra kavrulmuş fındık, Hindistan cevizi ve dondurma ilave ederek servis yapın.

Sormasanız da Söylemem Lazım ve Ders Vermem Gereken Önemli Şeyler Var!

  • Çoğu bilmişler "Neden kabartma tozu yok? Olmaz bu şekerpare!" diyecekler. Desinler. Ben asla alınmam.
  • Yumurtaları şekerle 10 dk çırparsan, bir de unu havalandırarak eklersen kabartma tozuna asla ihtiyaç kalmaz. Öğrensin hanımlar.
  • İnternette tariflere baktım. Kimisi pastaneden satın almış ve üzerine yumurta sürülerek fırça ile iz bırakılıp üzerine toz yeşil fıstık içi katılmış tarifler vermiş.:) Allahım sen bu siteleri okuyucularımdan koru Yarabbi!
  • Öyle içine yok şekerli vanilin yok katkı maddesi vs. katıyorlar ya acayip sinir oluyorum. Bu şekerpare Osmanlı zamanından beri yapılıyor. Yahu o zaman şekerli vanilin, yok katkı, yok atkı malzemesi mi vardı yahu!
  • Unu ekledikten sonra şansınızı fazla zorlamayın yani uzun süre karıştırmayın. Aklı karışır.
  • Fındık ve Hindistan cevizlerini en son servis yaparken ilave edin ki kıtır kıtır havanız olsun. Önceden koyarsanız fındıklar şerbetten dolayı yumuşayacak ve havanız sönecektir.
  • Kesinlikle ya şekerpare ılık-şerbet sıcak ya da şekerpare sıcak-şerbet soğuk katılacak.
  • Ben şekeri az tuttum. Dileyen 1 bardak daha şeker ilave edebilir.
  • Dondurmayı mümkünse ev yapımı yada doğal olanından tercih edin. Ben malesef zamansızlıktan hazırlayamadığımdan görüntü olsun diye hazır kullanmak zorunda kaldım. Özür.
  • Yok, Ayhan Bey. Ben bunlarla uğraşamam diyorsanız 1-2 liraya satılan hazır şekerpareler var. Alın üzerine şerbet dökün, 1 tane yiyin ve bütün şekerpareleri çöpe atarken aklınıza sakın ben gelmemeyim!

Hiç yorum yok: