29 Eylül 2009 Salı

Patlıcanlı Bulgur Pilavı

Print Friendly and PDF
Çoğunlukla pirinç pilavı tarifleri vermiştim. Yazın pirinç pilavı ama kışın da bulgur pilavı daha lezzetli oluyor. Hele biber salçalı ve sebzeli bulgur pilavınına kimse hayır demez. Besleyici ve alışkanlık yapan bu tarifi bir de benden deneyin. Pişman olmayacaksınız.





Malzemeler

  • 1,5 su bardağı bulgur
  • 1 adet domates
  • 1 adet orta boy soğan
  • 3 adet sivri biber
  • 1/2 orta boy patlıcan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tutam karabiber
  • 1 tutam kuru nane
  • 1,5 su bardağı kaynar su
  • Tuz

Yapılışı

  1. Patlıcanı alacalı soyup tavla zarı büyüklüğünde doğrayıp yağda 5 dk. kızartın.
  2. İnce doğranmış biber, domates ve soğanları ilave edip 3 dk. daha posalayın.
  3. İyice yıkanmış bulgur ve diğer malzemeleri kattıktan sonra kısık ateşte 10-15 dk. pişirin.
  4. Tencereden çıtır, çıtırt sesleri gelmeye başlayınca altını söndürüp 10-15 dk. demlendirin.


Sıkıysa Siz Sormayın, Ben de Cevap Yazmayayım!

  • Bulgurun su ölçüsü 1 ölçü bulgura 1,5 ölçek sudur. Ancak içine katılan soğan, domates gibi sebzeler bulguru ıslandıracağından su ölçüsü 1'e 1'dir.
  • Bazı bulgurlar fazla su çekebilir. Ev yapımı bulgurlar fazla su çekmez. En garantisi bulgurun üzerini 1 parmak geçecek kadar su ilave etmektir. Pişmemişse, su ilave etmek size zor mu geliyor.
  • Son uyarım şudur; Çok besleyici olan bu bulgurdan fazla yemeyin. Hele yanında bir de cacık yapmışsanız. Merak ediyorsanız, lafımı dinlemeyin ve yiyin.
  • Gerçekten çok lezzetli bir tadı var. Alışkanlık yapabilir. Biraz daha yiyeyim derken tencere bitebilir.

5 yorum:

aktifmutfak dedi ki...

ben 1e 1.5 ölçüyle yapıyorum ve nefis oluyor:)))..bulguru ben de severim..kolaay gelsin...

erdal dedi ki...

harbi süper oldu.ağzına sağlık teşekkürler

Adsız dedi ki...

harbi nefis oldu .ağzınıza sağlık.teşekkürler

Adsız dedi ki...

Ayhan Bey selam..

Sitenizin bugüne dek sessiz bir takipcisiydim.. Bircok yemeginizi tariflerinize göre yaptim, tarif anlatisiniza hayranim :)))

Sözleriniz cok hos, lütfen mümkünse ara vermeden yazin, tarif edin, bizleri güldürün e mi :))

Sevgiler..

Nur

Not: Patlican ve bulgur birlesince bir de sizin anlatiminiz bu pilav güzel olmaz mi.. Harika oldu, harika.. Cok tesekkürler..

Ayhan Demiral dedi ki...

Nur Hanım,

Beğeniniz için teşekkür ederim. Öncelikle özür diliyorum. Bazı nedenlerden dolayı blogumdan uzak kaldım ama kaldığımız yerden devam ediyoruz. Yeni tarif yazıldı bile.
Sevgi ve saygılarımla