9 Ekim 2009 Cuma

Kremasız Mantar Çorbası

Print Friendly and PDF Herkes kremalı mantar çorbası yapar ve tarif verir ya; çoğu hazır mantar çorbasını almış, üzerine iki dere, bir tepe ot ekleyip tarif diye sunmuş. İnadına kremasız mantar çorbası yapacağız birlikte. Yahu eskiden krema mı vardı! Yani krema olmasaydı mantardan çorba olmaz mıydı? illa ki de krema mı şart. Neyse, biz çorbamızı yapalım. Tabi ki kremasız! Öncelikle mantarlarınızın taze olmasına çok dikkat edin lütfen...





Malzemeler

  • 250 gr. mantar
  • 1 kaşık tepeleme un
  • 1 bardak süt
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 3-4 bardak kaynar su
Yapılışı

  1. Yağda unu topaklaşmadan 3-4 dk. kavurun.
  2. İnce doğranmış mantarları ve diğer malzemeleri ilave edip 20-30 dk. pişirin.
Sorun Bakalım, Bu İşin Sonu Neye Varacak!


  • Sütü pişmeye yakın ilave edin.
  • Unu az diyenler varsa, un çorbası değil, mantar çorbası yapıyoruz derim.
  • Sarımsak olmadan olmaz mı diyenler varsa, olur efendim derim.
  • Eğer hala başka sorunuz varsa, inanın bir şey diyemiyorum.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

bence böylesi daha saglıklı olmuş.

anne eli gibi dedi ki...

merhaba,
mantar çorbama yaptığınız yorum sonrası buradayım :)
ben mantar çorbasını 3 şekilde yapıyorum,biri de sizin yaptığınız gibi sütlü ama onu hala yayınlayamadım malesef.
ikincisi kremalı olan,biri de bu tarifte ki terbiyeli bakmak isterseniz linki:
http://anneeligibireyhan.blogspot.com/2012/08/2012-iftar-daveti-2-ve-terbiyeli-mantar.html

dediğim gibi Sizin tarifinizi bende yapıyorum,çok da severim.benimkinin tek farkı, tavuk suyu ve tereyağıyla yapıyorum.yorumunuz için teşekkür ederim,sizin de elinize sağlık..