18 Ocak 2010 Pazartesi

Arnavut Ciğerini Herkes Yapamaz!

Print Friendly and PDF
Çocukluğumdan beri ciğeri pek sevmezdim. İlk defa Balıkesir'de yedek subay iken zorla yedirdiler bana. Önyargılıydım ama beğenmiştim açıksası. Sonrasında bir kaç kez dışarıda yedim. Çok nadir beğenimi kazandılar. Kendim yapmaya karar verip işin püf noktalarını öğrendim. Şimdi sizlere gerçekten çok nefis, dışı kıtır içi yumuşak arnavut ciğeri tarifi...

Malzemeler

  • 1/2 kilo dana ciğeri
  • 2 adet patates
  • 1 adet domates
  • 3 adet yeşil biber
  • 1 demet maydanoz
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay bardağı mısır unu
  • 1 çay kaşığı çekilmiş karabiber
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • Taze çekilmiş sumak
  • Sıvıyağ
  • Tuz


Yapılışı

  1. Ciğerlerin zarını ve sinirlerini ayıklayıp küp şeklinde doğarayın.
  2. Doğranmış ciğerleri yıkamadan süzgece alın.15 dk. süzülsün.
  3. Bu arada küp şeklinde doğranmış patatesleri yağda kızartın.
  4. Ciğerleri un, mısır unu, karabiber ve pulbiber karışımına bulayın.
  5. Unlarını sallayarak döktüğünüz ciğerleri fazla kızdırılmamış yağda ama en kısık ateşte arzunuza göre kızartın.
  6. Yağını kağıt havluya çektirdikten sonra bir tavaya alın.
  7. Küp şeklinde doğradığınız domates ve biberleri ciğere ilave edip, 1-2 dakika harmanlayın.
  8. Kızarmış patatesleri ilave ettikten sonra, maydanoz ve sumak ilave edilmiş yarım halka şeklinde doğranmış soğanlarla irlikte servis edin.


Anlamak İçin Sormak Lazım, Mesele Neymiş? Anlatayım

  • Ciğerleri mümkünse marketten değil kasaptan alın ve temizletin.
  • Ciğerleri ezmeden, narin bir şekilde saklayın.
  • Yumuşak olması için sütte bekletenler varmış. Denemedim!
  • Sakın ciğeri yıkamayın. Kösele imal edecekseniz, bilemem.
  • Yağ kızgın olmamalı ve en kısık ateşte pişirmelisiniz.
  • Yağa atacağınız ciğeri iyice unlayın ama topak topak un kalmasın üzerinde.
  • Tavaya atmadan önce ciğerin renginde hiçbir kırmızılık kalmasın yani, lokum görüntüsü olsun.
  • Neymiş? Mesele ciğer yapmak değilmiş, mesele lezzetlisini yapabilmekmiş!
  • Deneyin bakalım, tadı nasıl olacak? Beğenecek misiniz?

4 yorum:

doctor dedi ki...

sayenizde bi erkek olarak yemek yapmayı sevdim ve öğrendim bütün tarifleri tek tek deniyorum en beğendiğim bu ciğer tarifi oldu parmaklarımızı yedik:)

Ayhan Demiral dedi ki...

Beğendiğiniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla.

Osman. dedi ki...

merhaba, ben ciğer yemeği yiyemiyorum kan gibi kokuyor. arnavut ciğeri şeklinde de ancak bol pilav ve salata ile yiyebiliyorum. bunun bir çözümü var mıdır? bu tarif işe yarar mı?

Ayhan Demiral dedi ki...

Merhaba, ben de siz gibiyim, ancak bu şekilde yiyebiliyorum. Yiyen ciğeri çiğ bile yiyor. Valla bence çözümü yok, soğanlı yahnisini bile yiyemiyorum. Arnavuta devam...