16 Şubat 2010 Salı

Zeytinyağlı Pazılı Pırasa

Print Friendly and PDF

Zeytinyağlı yemeklere oldum olası bayılırım. Bu sefer pırasanın yanında pazı saplarını kullandım. tadı enfes oldu. Başlayalım tarife!


Malzemeler

  • 1/2 kg. pırasa
  • 250 gr. pazı sapı
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1/2 çay bardağı pirinç
  • 2 su bardağı kaynar su
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1/2 limon suyu

Yapılışı

  1. Pırasaları ve pazı saplarını 2 parmak kalınlığında doğrayın.
  2. Havuçları daha küçük doğrayın.
  3. Pırasa, pazı, havuç ve yıkanmış pirinci bir tencereye koyun.
  4. Üzerine limon suyunu, yağ ve kaynar suyu ilave edip pirinçler uzayıncaya kadar kısık ateşte pişirin.
  5. Soğuduktan sonra dilim limon ve maydanoz ile servis edin.



Sormak Hakkınız, Cevaplamak Benim Meselem

  • Pazının yapraklarını umarım çöpe atmıyorsunuzdur. Çorba yapabildiğiniz gibi böreklerde kullanabilirsiniz.
  • Su seviyesini ayarlamak elinizde. Üzerini örtecek kadar genellikle kafi geliyor.
  • Bu yemeği soğanlı yapanlar da var. Ama pırasa da soğanlı bir bitki olduğundan ben kullanmadım.
  • Bazıları 1 çay kaşığı şeker ilave ediyor. Havuç zaten tatlandırıyor, gerek yok.
  • "Hayret, hiç kızmadınız!" diyenlere; Bugün kızmayacağım, kızmıyoruummmmm.

Hiç yorum yok: