8 Nisan 2010 Perşembe

Kavruk Makarna, Arrasto Macchorini el Turco

Print Friendly and PDF

Makarna, İtalyanlardan sonra neredeyse milli yemeğimiz oldu. Makarnalar genelde haşlanır ve sonra sos, peynir vs. ilavesi ile işlenerek sofraya gelir. Şimd sizlere vereceğim bu tarif zannedersem dünyada ilk olacak.
Çünkü bu tarife benzer bir tarifi ne Türkçe, ne ingilizce ne de İtalyanca sitelerde göremedim. Adına da "Kavruk makarna" diye bir isim buldum. İtalyanlara nispet olsun diye "Kızarmış Türk makarnası" anlamına gelen "Arrasto macchorini el Turco" ismini de yakıştırdım. Tarifi denedikten sonra kavruk makarnanın normal haşlanan makarnaya göre çok daha lezzetli olduğunun farkına varacak ve "Makarnanın, bu tadı da mı varmış?" diyeceksiniz. Bakalım bu tarife İtalyanlar ne diyecek?







Malzemeler

  • 1 paket midye makarna (500 gr.)
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı kaynar su
  • 1 çay kaşığı tuz


Yapılışı

  1. Genişce bir tavaya makarna ve yağı koyun.
  2. Makarnaların rengi sütlü kahve olacak şekilde karıştırarak kavurun.
  3. Suyu ilave edip kısık ateşte sürekli karıştırarak suyu çekinceye kadar karıştırın.
  4. İstediğiniz garnitür ya da sos ile servis yapın.


"Bir gün de Sormayın,Ne Olur Azıcık Yaratıcı Olun!" Desem de, Kızmıcaaam. Sorun!

  • Makarnanın midye olanını değil; her cinsini kullanabilirsiniz. Çubuk, burgu, fiyonk vs.
  • Tereyağı tadını sevenler sıvı yağ kullanmayabilir, izin verdim.
  • Makarnalar suyunu çekerken tadına bakın. Arzunuza göre azar azar su ilave ederek istediğiniz kıvama getirin.
  • Piştikten sonra üzerine peynir, sos neyim canınız çekiyorsa ilave edebilirsiniz.
  • Resimde yeşil soğan var; dikkatinizi çekmiştir. Acaba niye böyle yaptım?
  • Makarna üzerine ikebana yapmayı mı canım çekti yoksa makarnaya kimono giydirmek mi? Ya da başka bir şey mi?
  • Sırf kafanız karışsın diye soğanları oraya koydum. Bakalım, kim bunun cevabını bulacak!

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeni bir buluş yapmış olma sevincinden sizi alıkoyacağım için üzgünüm ancak yıllar önce okuduğum yatılı okulun aşçısı makarnayı bu biçimde pişirmekteydi :))

Ayhan Demiral dedi ki...

:) Olabilir. Ama ben internette bu tarifi bulamadım. Bu nedenle ilk diye yazmıştım. Yorumunuz için teşekkürler. Saygılarımla

aktifmutfak dedi ki...

:)))Sevgili Ayhan..çok esprilisin ama adsız arkadaşın da dediği gibi buluş yapmamışsın:)) ama gene de madem internette ilk,tebrik ederim:DDD

Unknown dedi ki...

bir makarna manyağı olarak,damak zevkime uyacağına inandığım her tarifi denerim.bunu da ilk kez duymuş oldum.evdekiler ne der bilmem ama ben deneyeceğim.yazılarınızı zevkle takip edeceğim.teşekkürler.