18 Mayıs 2010 Salı

Orijinal Apple Pie (Elmalı Pay) Tarifi

Print Friendly and PDF
Kimden Doğadan Doğal Lezzetler
Hep duymuşsunuzdur. Pie, pay, elmalı pay, çilekli pay vs. Peki, nedir bu pay meselesi?

Pie: Amerika'nın en çok yapılan hamur işi tatlılarından biridir. Çocuklarına pie yapamayan anne, hemen hemen yok gibidir o memlekette. Bizde nasıl bir zamanlar elektrikli davlumbaz fırınlarda, ocak üstü küllü kek pişirme kalıplarında pişirilen kekler, pandispanyalar var ya; bu da tıpkım bunun gibim bir şey. Yağlı hamur, kabarmamış hamurdan yapılan geleneksel bir tatlı. Bizim ev usulu baklavamız gibi yani.


Alın size size süper bir tarif! Elmalı pay! Aşağıda bu tarifin en ince detayları yer almaktadır. Bu tarif direkt olarak orjininden, yani; Amerika'da organik elma üretip ve bundan doğal tarifler yapan ve tamamen el yordamı ile çalışılan bir köy atölyesinden uyarlanmıştır. Bu doğal ortamda sadece kadınlar çalışıyor ve kendilerinin yapmış oldukları basit aletler ile en lezzetli tarifleri, bir imece şeklinde üretiyorlar.

Araştırmayın! Asla bulamazsınız! Ama ben sizlere bu köyün adresini vereceğim. Ama şartlaım var!

Öncelikle görümcemi ve baldızımı, "kaktüsdikeni" ve "enişteminsüpertatlısı" sitelerinden kurtarmanızı rica ediyorum. Neden mi?



Malzemeler
  • 1 kg. "Yok!"
  • 1/2 kg."Var da yok!"
  • 1 su bardağı "yok be gülüm yok!"
  • 1 tatlı kaşığı "hala yok!"
  • 1 varil dolusu "yok kardeşim neden ısrar ediyorsunuz ki?"

Yapılışı
  1. Hayatta söylemem, çatlayın!
  2. Tadı öyle güzel ki, hayatta beceremezsiniz!
  3. Bu tarif Türk yemek bloglarında asla yer almadı!
  4. ...

Siz Uğraşmadan Ben Size Kısa Yoldan İpucu Vereyim Koşesi
  • Diyeceksiniz ki "Resim güzel de tarif nerde?"
  • Yok ya! Ben uğraşacağım, kendimi yoracağım, sonra size denenmiş gerçek tarif verceğim!
  • BU SEFER SİZLERDEN TARİF BEKLİYORUM!
  • Her gün yemeklerimi yapıyorsunuz! "Yahu bu adamın canı yok mu? İşi gücü yok mu? Biraz da biz kadınlar olarak beyefendiye yardımcı olacak şeyleri neden yapmıyoruz?" diye neden düşünmüyorsunuz!
  • Tarif gönderdiğiniz yok! Yorum yaptığınız yok!
  • Hazıra alışmışsınız siz! Tarif marif yok! Ta ki sizden bu apple pie veya diğer denemiş olduğunuz tarifler gelene kadar!
  • Bu tarif, ilkönce sadece kendi yemek tarifini gönderene ve yorum yapana gönderilecektir. Böyle biline!
  • Siz  haftasonu, maftasonu dinlemeden, alın malzemeleri, gidin milletin evine; sizi çağıranın evinde kocası mı var, eşi mi var, kaynanası mı var, orada pişirin, dedikodu eşliğinde tariflerini de evsahibine verin, onun sitesinde yayınlansın, sizin de adınız; Ayşe teyze, komşu Fatma, hayran Melahat, yemekdelisi Sebahat olarak yayınlansın!
  • Göndediğiniz tarifler bizzat sizin adınız ve kendi yorumunuz ile yayınlanacaktır! Komşum, eltim, bacanağım diye değil!
  • Yukarıdaki resim, pişmemiş hali!
  • Aşağıda küçük bir ipucu, Apple-pie için...
  • Eğer gönlümü alırsanız hem tarifini hem de orjinal atölyesinin adresini belki yayınlarım. Size kalmış
  • Hıhh:(


3 yorum:

Ruya dedi ki...

Lutfen su Amerikalilara ben rezil olmadan tarifini verin :(

Unknown dedi ki...

"aykırı denemeler" i bugün tesadüfen buldum ve yemek tariflerinizin bu adreste olduğunu görünce inceliyordum kiiiiiii önce kavruk makarna ardından elmaaaaaaa diye atladım ama elim kursağımda kaldı :( sert ve sulu elma için ekim ayını 4 gözle bekleyen bana bu yapılır mı ayhan bey! çalıştığım için pasta-çörekle pek işim olmuyor ama bunu yapmak isterdim.evde malzemem bile vardı :(
kavruk makarna tarifinizi yarın radyo programımda anlatacağım.izninizle....

mary dedi ki...

Şuan tesadüf eseri sizi buldum.. ilk başta yazıyı okuyunca sevindim.. başka bloglarda olmayan,işin ehli olan birinden sanırım diye.. ama yazının sonuna dogru hüsrannnn:((
oldu mu şimdi bu?