7 Mayıs 2010 Cuma

Görümcemin İnci Gibi Süper İrimik Helvası

Print Friendly and PDF

Hafta sonu kızımgiller bize oturmaya geldi ve "Baba! sana süper bir tatlı yapacağım." dedi. Tutturdu: "İrmik helvası yapacağım!" diye. Her ne kadar yemek yapmasını bilmese ve arada bir iyi işlere imza attığı söylense de; hayatta mutfağıma sokmazdım! Ama ne yaparsınız, baba yüreği!  Bir şey de diyemiyorum!

Sonra geçen gün yine bize gelen kayınvalidem, baldızım ve görümcelerimin bir araya gelip ortaklaşa yaptıkları süper yemek tarifleri aklıma geldi. Bir yandan annemgil de bastırmaz mı? Çoluk çocuk, gelin kaynana; vurduk dedikodunun gözüne. Ortaya doğal ve süper tarifler çıktı.
Çekiştirmelerin ayyuka çıktığı bir anda gizlice mutfağa girip, kollarını sıpatlayan kızım "50. dünya mutfak savaşına" hazırlanıyordu. Onu mutfağa bir gladyatör gibi gördüğüm anda "Eyvah! Battı mutfak!" diye düşünürken, görümcem kapıyı çalmaz mı? Hiç haz etmesem de geldiğine; vallahi sevindim. Hemen "Gel görümcem gel. Kimse sen gibi irmik helvası yapamaz!" dedim. Kızım birden mutantlaşmaya ve gözleri ejder gibi ateş saçmaya başladıysa da rakibi bir Nav'i idi, direnmedi bile!

Mutfağımı kurtarmak için, kendimi görümceme kurban ettiğim bu anda; şekli görümcem gibi ama tadı ana sıcağı kadar şefkatli olan bu süper tarifi evinizde siz de uygulayabilirsiniz. Zafer kazanmış biri olarak gözlerimin parladığı bir anda, yan komşum Mustafa hanım elinde oklava ile içeri girmez mi;? "Bak komşu! Süper bir hamur tatlısı keşfettim. Acı biberli ezme tatlısı!"

Yok! Ben karıştırdım galiba.  Ama yemek blogları hep böyle yazılmıyor mu? Neyse!

Geçen gün kocamın çok sevdiği o meşhur tatlıyı pek beceremediğimden dolayı annemden süper bir tarif istedim. Vermedi tarifini! Allahtan kaynanam "kaktüs dalı" adlı blogunda bunu anlatmış: Aradım onu, "Bu tarif denenmiş mi yoksa çakma mı?" diye sordum. "Kızım süper bir tarif! Dene!" dedi ya; bu yüzden denemedim bile. Siz onu bilmezsiniz! Tarifini denesem, kesinlikle zehirlenirdim.

Bu tarifi aldığım "görümcemin bohçası" adlı blogu için baldızımı çok seviyorum. Sen ne şekersin baldız!...
Görümcen Ayhan

Neyse çocuklar uyanmadan, baldızım kaçmadan, kaynanam duymadan; size görümcemin cuma sofrasından süper irimik helvası! İrmik demez, hep irimik der!

Malzemeler
  • 2 su bardağı irmik
  • 2 su bardağı süt
  • 1/2su bardağı şeker
  • 128 gr. tereyağ
  • 2 çorba kaşığı şam fıstığı

Yapılışı
  1. Tereyağında fıstıkları 3-4 dk kavurun.
  2. Sonra irimiklei ilave edip, kısık ateşte sürekli karıştırarak esmerleşinceye kadar karıştırın.
  3. Şekeri ve sütü ilave edip bir kaç dakika daha karıştırak pişirin.
  4. Ocağı söndürüp 20 dk. demlenmeye bırakın.
  5. Bir kase yardımıyla kalıp hale getirip üzerini tarçın, hindistan cevizi gibi ek malzemelerle süsleyip servis edin.

Kaynana ve Görümcenize Sormadan Önce Baldızınızdan Öğrenin! Köşemiz
  • 128 gr. yağ kafanızı karıştırdı değil mi? Bir paket tereyağını tam yarısından kesseniz de kağıdına yapışan yağ miktarı 3 gr. olduğu için 125 gr. denk gelsin diye 3 gr. ilave ettim. Bütün tariflerde 125 gr. yazar ya!
  • İyi ve inci tanesi gibi, tel el dökülen bir helva istiyorsanız, kısık ateşte sürekli karışrırmanız gerekiyor. Görümcemin sağ kolu bacağımdan kalın olduğu için maalesef benim helvamdan daha güzel oluyor helvası.
  • Çoğu çalı-çırpı, börtü-böcek bloglarında su kullanın, şekeri suda eritin, sütü kaynatın vs. anlatılır. Sakın ha! Bunu yapmayın!
  • Süt oda sıcaklığında olacak. Önce şekeri sonra sütü ilave edip topaklaşmasına asla müsade etmeden 1-2 dk. karıştırcaksanız.
  • İrmik; şefkatli bir anneden süt emer gibi doyan bir bebek haline geldikten sonra hemen kapağını kapatın ve acağı söndürün.
  • Sonra irmiğin huzura kavuşması için ve başında ses çıkarmadan 20 dk. rahat bırakın!
  • Size süper bir sır: Ilık servis ederken üzerine gerçek süt kaymağı ilave edin. "Bu da ne?" demeden önce bir deneyin, sonra hesaplaşalım! Şimdiden benim için zırlıyor demeyin! Deneyin yahu!
  • Bazısı diyecek ki; "Eee, resimde fıstık yok!" Haklısınız yok! Evde kalmamış! Ne yapayım?
  • Şu görümcemden de kurtulamadım gitti. "Daun batsın emi? Termaşalara galasınn!"

4 yorum:

Unknown dedi ki...

görümcenizi kutlarım,damak zevkimiz aynıymış.ben de annemden böyle öğrenmiştim.
bu arada, hem baldızı hem görümcesi olan tanıdığım ilk kişisiniz.sizi de kutlarım :D Allah kolaylık versin.

Ayhan Demiral dedi ki...

:) Teşekkür ederim. Dünyada ilkim demek ki; hem görümcem var hem de baldızım!

Beğeniniz için teşekkür ederim. Bu arada hangi radyoda yayın yaptığınızı söylemediniz?
Savgilerimle,

delal dedi ki...

daha dün akşam yaptım helva.bloğunuzu da yeni keşfettim bu arada.bir dahakine kesinlikle böyle deneyecem.o zaman gerçek yorumumu yazarım:) irmik helvasını çok seven biri olarak resimde lezzetli göründüğünü söyleyebilirim.

Ayhan Demiral dedi ki...

Denemenizi tavsiye ederim. Gerçekten çok lezzetli. Bu tarifi yaptıktan sonraki yorumlarınızı bekleyeceğim. Sevgilerimle,