15 Aralık 2010 Çarşamba

Hamsi Nasıl Tuzlanır? Hamsi Salamura

Print Friendly and PDF

Karadeniz'in incisi hamsiyi sevmeyen yoktur. Kızartması, ızgarası, buğulaması, pilavı vs. çeşitliliği ile hamsi vazgeçilmeyen besinlerden birisidir. Bir kaç ay sonra bu balık tezgahlarda bulunmayacak. Ne dersiniz, hamsiyi bahar aylarında yemeye? Hele şimdi hamsinin yağlandığı dönem. Üstelik fiyatı da çok ucuz. Ne bekliyorsunuz hala! Tam salamura yapma zamanı.




Malzemeler

. 5 kg. hamsi
. 1/2 kg. kalın kaya tuzu
. Kavanoz


Yapılışı

1. Hamsileri temizleyin ve bol suda yıkayın.
2. Genişçe bir süzgece alıp üzerini örtecek kadar tuz ekleyin.
3. Bu vaziyette en az 8 saat suyunu salmasını sağlayın.
4. Kavanoza kat kat dizin. Her katın arasına tuz serpiştirin.
5. En üzerine oval bir taş yerleştirin.
6. Serin bir yerde saklayın.




Siz Sormadan Olmaz ki Köşemiz

. Hamsileri kokusuz ve daha kolay ayıklamak için üzerine mısır unu dökün.
. Yerinizde olsam uğraşmam, balıkçıya 2-3 lira fazla para verir ona ayıklatırdım.
. Ben tam 10 kilo hamsiden salamura yaptım. Ayıklamadım bile.
. Kulllanacak olduğunuz tuz resimde görünüyor. Sakın ince, sanayi ya da deniz tuzu kullanmayın.
. Hatta hiç bir salamura ve turşularda bu tuzları kullanmayın.
. Hamsi suyunu iyice bırakmalı.
. Kavanoza yerleştirirken iyice bastırın.
. 2 haftadan sonra yemeye hazırdır.
. Yiyeceğiniz kadar hamsiyi kavanozdan alın ve tuzu çıkana kadar suda bekletin.
. Çiğ olarak da yenmeye hazırdır. Limon ve zeytinyağı ilavesi ile soğuk mezesi olur.
. İster yanına soğan, patates, domates doğrayıp fırına verin. İster kızartın.
. Hamsili pilavda çok lezzetli olur.
. Daha soracak bir şeyiniz yoksa ben gidiyorum. İşim gücüm var!

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Siteniz çok güzel ve faydalı..

lezzetli yemek tarifleri için linke tıklayabilirsiniz.

******Lezzetli Yemek Tarifleri*******

KEMAL KAVUK dedi ki...

Teşşekürler;espiriniz içinde

Kaptan filografi dedi ki...

Güzel yorumlu güzel tsrifin için teşekkürler süpersin ;)