20 Ocak 2011 Perşembe

Kahvaltılık Soslu Kızarmış Ekmek

Print Friendly and PDF


Kahvaltıda en güzel şeylerden birisi de kızarmış ekmektir. Şöyle üzerine tereyağı sürdünüz mü, kimse hayır diyemez. Şu soğuk kış günlerinde sıcacık çayla birlikte enfes bir kızarmış ekmek tarifi vereyim. Çoğu biliyordur bu tarifi ama ben biraz daha zenginleştirerek sizlere sunuyorum. Tek bir hazırlıkla bütün lezzetleri alabileceğiniz kızarmış ekmek tarifi huzurlarınızda. Bu tarife yalancı pizza da diyebilirsiniz.





Malzemeler

. 100 gr. Beyaz peynir ya da kaşar peyniri
. 2 adet ince doğranmış sivri biber
. 1 adet ince doğranmış  kırmızı biber
 . 5-6 adet dilimlenmiş zeytin
. 2 yumurta
. ½ çay bardağı süt
. 1 çorba kaşığı tereyağı
. 1 çorba kaşığı biber salçası
. 2 diş doğranmış sarımsak
. Nane, kekik, karabiber, fesleğen


Yapılışı

İstediğiniz çeşit ekmekten dilimler hazırlayın.

Sos hazırlanması

  1. Tereyağını erittikten sonra bütün malzemeleri karıştırın.
  2. Arzunuza göre baharatları ekleyin.
  3. karışımı ekmeğin üzerine bolca sürün.
  4. 180 dereceye ayarlanmış fırında 10 dk. pişirin.
  5. Kıtır kıtır afiyetle yiyin.



Sorusu Olan? Köşemiz

. Yani bu tarife de soru soracaksınız, ben bi şey demiyorum size!
. Allah ıslah etsin ve ailesine, arkadaşlarına sabırlar diliyorum.

1 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık afiyet olsun