6 Ocak 2011 Perşembe

Kolay ve Kokusuz Hamsi Buğulama

Print Friendly and PDF

Bir önceki yazıda hamsinin nasıl salamura yapılacağını anlatmıştı. Umarım bunu zamanında yapmışsınızdır. Zira; vakti geçmek üzere. Evde hamsiyi türlü türlü pişiriyorsunuzdur. Kızartması, fırını vesairesi. Hamsi kızartması koku yaptığı için bazı hanımlarca pek tercih edilmiyor. Bir sonraki yazıda kokusuz hamsi kızartmanın tarifini vereceğim. Şimdi fırında nefis bir hamsi buğulaması tarifi ile sizleri baş başa bırakıyorum.




Malzemeler

. 750 gr. hamsi
. 1 adet orta boy kuru soğan
. 1 tutam maydanoz
. Limon dilimleri
. 1 adet hamsileri koymak için tepsi
. 1 adet 200 dereceye ayarlanmış fırın


Yapılışı

Hamsileri ayıklayıp yıkayın. İsterseniz kılçıklarını da çıkarabilirsiniz.
Tepsiye güzelce dizin. Üzerine irice doğradığınız soğan ve limon dilimlerini ilave edin.
Fırına verip 10 dk. pişirin ve maydanozları ilave ettikten sonra 5 dk. daha pişirin.
Mis gibi buğulamanız hazır.



"Niye Hep Siz Soruyor ve Niye Hep Ben Cevap Veriyorum?" Köşemiz

. Aklı olan hamsileri balıkçıya ayıklatır, evde uğraşmaz.
. Evde ayıklarsanız; ojeli tırnaklarınızın arasında hamsi fosilleri oluşacaktır.
. Evde ayıklayacaksanız eldiven kullanın ve kokmaması için hamsilerin üzerine un serpin.
. Ayıklanmış hamsilerin üzerine tuz serpip bir süzgeçte yarım saat suyunun geçmesini bekleyin.
. Neden mi? hem kokusunu engellemiş hem de daha leziz bir hamsiye kavuşursunuz.
. Eklediğiniz maydanoz oluşan kokuyu engellediği gibi hamsiye lezzet verir.
. Bazı hanımlar diyecek ki; "Hamsinin tarifi mi olurmuş ayol. Hamsi işte, at tavaya fırına pişsin!"
. Siz öyle zannedin. Bırakın pişirmesini hamsiyi tanımayan hatta hamsiyi küçük yılan balığı zanneden nice kadınlar gördüm ben... yaaa!
. Kimisi şunu söyleyecek. "Ama resimdeki hamsi pişmemiiiiş." Evet pişmemiş, doğru. Pişmiş halini çektiğim resimi bulamadım. Olamaz mı yani? Çok meraklıysanız pişmiş halini siz gönderin ve sinerji yaratarak olumsamalı ortak katılımında bulunun.( Ne dedim ben şimdi? Ben de anlamadım ya)
. Bu arada :Sahi niye hep siz soruyorsunuz; ben de saf saf cevaplıyorum.
. Neyse; bir başka tarifte kavga etmek üzere...

1 yorum:

nesrin dedi ki...

çok güzel oluyor.. sarmısak sevenlere sarmısaklı yapmalarını tavsiye ederim. nefis oluyor..