12 Ekim 2011 Çarşamba

Üzümlü Pekmezli Kurabiye

Print Friendly and PDF

Bir önceki yazımda yemek blogum için katılım istemiştim. Ama gelen talepler resmini koyduğum kurabiyelerin tarifiydi! Ne yapalım? Verelim tarifi!
Malzemeler
  • 150 gr. tereyağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı pekmez
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı süt
  • Kuru üzüm


Yapılışı
  1. Şeker, yumurta, pekmez ve tereyağını, şeker eriyene kadar çırpın.
  2. Unu ve vanilyayı ilave edip, yoğurun.
  3. Ceviz büyüklüğünde elinize alıp istediğiniz şekli verin.
  4. Yağlanmış tepsiye dizin ve kurabiyelerin üzerine üzümleri batırdıktan sonra sütle ıslayın.
  5. Önceden ısıtılmış fırında, 180 derecede 20-25 dk. pişirin.

Sormasını Bilirsen, Kurabiyeler Nefis Olur! Köşemiz
  • Hamur biraz sert olmalı. Kulak memesi gibi değil yani. Bu kıvama getirmek için fazladan un ya da süt kullanabilirsiniz.
  • Ben armut pekmezi kullandım. Diyeceksiniz ki; "Nerden bulacağız?" Valla annem yapmış! Organik ürün satan dükkanlarda bulabilirsiniz belki.
  • Kurabiyelerin yumuşak olmasını istiyorsanız, fırının içine su dolu bir kase koyun.
  • Espri mespri yok! Bloga katılım için hiçbir cevap gelmedi!

1 yorum:

KuchenundKaffee dedi ki...

yemin ederim bloğunuzu ancak bugün keşfettim. eşim bugün mutfakta taskebabı yapmayı başlamış....yok taskebabı sulu olurmuş patatesli olurmuş neyse, hevesi kesilmesin karışmıyorum.Fakat ne yapiğim çok cahil kalmamak için internette bir bakiğim dedimve sizin Hakiki lokanta taskebabını bulunca...ha dedim...kocam çok haklı ya..ve onu teşvik etmeyi başladım.Hatta sayfanısı onun facebooksayfasında paylaşdım. Bende sayfanısı sık kullananlarıma ekledim. Kurabiyeleinizi de deneyeceğim. ben diyorum ki pekmez olması şart değilki, bir gün bir Armutreceli yaparım yada Armutkompostunun suyunu kaynatarak kalınlaştırım onu kullanırım. Bakalım denyeceğim.
ayahnbey napalım kurabiyelerinizi bir yorum atmadım ama sayfanız boş kalmamış olur en azından.
Selamlar Tina