19 Temmuz 2013 Cuma

Pırasalı Gül Böreği, Resimli Tarif

Print Friendly and PDF
Gül böreği
El bebek- gül bebek derken büyüdük, bir de gül bebekten sonra gül börek yapmasını da öğrendik. Nedense hamur işlerini çok seviyoruz. Hele de böreklerimiz böyle güzel olunca! Bugün sizlere gül böreği tarifi vereceğim. Ama sadece kuru bir tarif olmayacak. Aynı zamanda beceriksiz ve üşengeç hanımlar için gül böreğinin nasıl hazırlandığını, nasıl sarıldığını en ince detayına kadar ve hatta adım adım resimlerle anlatacağım ki bu hanımların artık bahanesi kalmasın! Yok, hemen korkmayın! Tarifi de basit, yapması da.
Hele lezzetini hiç sormayın. Öyle başkasının verdiği tarifler gibi yağ içinde vıcık vıcık değil tam kıvamında pofur pofur bir gül böreği olacak. Daha fazla ağzınızı sulandırmadan işe koyulalım. Şimdi ne yapıyoruuuuz? Tabi ki mutfağa gi- di-yo- ruuuzzz...

Resimlerle Gül Böreği Yapımı

Gül Böreği 


Malzemeler
  • 5 yaprak yufka
  • 1-2 sap pırasa
  • 1 adet havuç
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • 2 adet yumurtanın sarısı
  • Çörek otu
İç harcın hazırlanması
  1. Pırasaları küçük küçük doğrayın, havuc rendesi ve karabiber ile birlikte tereyağında 5 dk. pişirin ve soğumaya bırakın.
Yumurta sosunun hazırlanması
  1. Tereyağını eritin, yumurta sarılarını katıp çırpın.
Yufkanın hazırlanması
  1. Resimler her şeyi anlatıyor. Yormayın beni! Ama yine de göremeyenler için yazayım.
  2. Yufkayı ikiye bölün ve harcını dizin. sonra bir kat yuvarladıktan sonra yumurta sosunu sürüp katlayarak rulu haline getirin.
  3. Sonra bir ucundan tutup etrafına dolayın. Uç parçasına yumurta sosu sürüp yapıştırın.
  4. Bu şekilde istediğiniz kadar gül böreği hazırladıktan sonra kalan sosu fırça ile üzerlerine sürün.
  5. Çörek otunu serpiştirip 180 derecelik fırında 30 dk. kadar, kısaca üzeri kızarana ve içi pişene kadar pişirin.
Bir kaç Sorum Olacaktı, Diyenlerin Köşesi
  • "Yazın pırasayı nerden bulacağız?" diye sitemler ve dedikodular geliyor kulağıma... Canım bulamazsanız ıspanak kullanın! Olmadı, evinizde peynir de mi yok? İki peynir ez, içine de maydanoz, al sana börek harcı! Neden bu kadar dert ettiniz ki? Ben de biliyorum bu zamanda pırasa bulmak zor. Ama ben buldum.
  • "Böreğin atındaki beyazlık nedir?" diye soruyorsanız, herhalde o gördüğünüz bebek bezi değil, börek bezi! Yani yağlı kağıt. Bu ramazanda tepsi temizlemekten üşendiğimden börekleri bezledim, tepsiye akmasın diye.
  • Yumurta sosunu hazırlarken eritmiş olduğunuz tereyağını donmayacak şekilde soğutmadan içine yumurta sarısını koyarsanız börek mörek yapmaktan vazgeçin. Tereyağında aksız yumurta sarısı nasıl pişer adlı tarifi artık siz yayınlarsınız.
  • Duymadım zannetmeyin! "Sofranın hali ne, ıslak mı ayol?" diye düşündünüz değil mi? Doğrudur. Sofrayı serip üzerini nemli bir bez ile silmek ve tozdan arındırmak herkesin aklına gelmez. Ne yapayım bazı yerleri hafif nemli kaldı ama en azından temiz bir sofrada börek yapmanın rahatlığı içindeyim efendim. Ayrıca yufkalar çok taze olduğundan nemini sofraya bıraktı.
  • Bu börekten sahurda sadece 1 tane yiyebilirsiniz. Fazlasını yasaklıyorum. Geri kalanı ne mi olacak?
  • Börekleri mümkünse kalaylanmış bir bakır tencerede ya da çelik tencerede üzerine kuru bir bez örterek en az 4-5 gün taze kalmasını sağlayabilirsiniz.
  • Buzdolabında da saklayabilirsiniz ama sonradan ısıtmak gerekecek. Her zaman söylediğim gibi bu tür yemekleri 2. defa ısıtmak zararlı yağların oluşmasına neden olacaktır. Ama bir tavada ağzı kapalı ve kısık ateşte, altını cozuratmadan 3-4 dk. ısıtmak kafi gelecektir.
  • Ağzınızın tadı yüreğinizin tadı olsun efendim.

1 yorum:

Leyla'nın Mecnun'u dedi ki...

Pırasa ve börek ikilemesine aşık biri olarak börek yapımının bu kadar kolay olduğunu tahmin etmediğimi ve bu tarifinizden sonra kimseden istemek zorunda kalmadan (pırasayı kimse sevmiyor evde) kendime yapabileceğim için çok sevindim.

Hani argoda dedikleri gibi "babamı görsem bu kadar sevinmezdim" şeklinde bir sevinç oluştu bende :)

Bir de mizah ve yemek konusunu birleştirmeniz ciddi anlamda ilgimi çekti. Hanımlar tarafından sevilmeyen yemek yapma eyleminin keyifle, kahkahayla gerçekleşmesi sağlanabilir belki :) Bu tarz bir kitap çıkarmayı düşündünüz mü acaba?