7 Temmuz 2014 Pazartesi

EkşiliTavuk Sote

Print Friendly and PDF

Tavuk sote yani tavuğun yağda biber, soğan ile hızlı kavurması aslında basit gibi görünen ama lezzet olarak pek tutturulamayan pratik bir yemektir. Kiminiz diyecek ki şimdi alt tarafı tavuk, yağda soğanı biberi, azıcık kavur, üzerine at tavuk etini olsun bitsin. Maalesef tavuğun ayağı öyle değil!
Şöyle ekmek te banarak leziz bir tavuk sote istiyorsanız azıcık sabır gösterip tarifimi okuyun lütfen.

Malzemeler
  • 1/2 kg. kuşbaşı doğranmış tavuk eti
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 orta boy soğan
  • 3 orta diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı,
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 çay kaşığı sirke
  • 1 çay kaşığı nar ekşisi
  • Karabiber, tuz (arzuhalinize göre)
Yapılışı
  1. Doğranmış soğan ve biberleri yağda 1-2 dk. yüksek ateşte soteleyip ateşi kısın.
  2. Sarımsaklarla beraber tavuk etini ilave edin. Kapak kapatmayın.
  3. Ara sıra karıştırıp tavuğun rengi beyazlayınca kapağını kapatın.
  4. Kısık ateşte 15 dk. pişirdikten sonra içine limon suyu nar ekşisi, sirke ve karabiberi ilave edin.
  5. 5 dk. daha pişirip ocağın altını kapatın.
  6. Bitti, yemek hazır! Daha ne bakıyorsunuz. Oturun yinin...
Sorsam mı Sormasam mı Köşemiz
  • Tavuğun göğsü mü kalçası mı, sırtımı bacağı mı, basenleri mi yoksa budumu olacak diyerek tavuk erotizmine doğru gitmeyin! Canınız hangisine akıyorsa, hangisini seviyorsanız onu kullanın. Mesela ben göğüs eti sevmem. Bu nedenle but eti kullandım.
  • Kuşbaşı doğrayın demiştim. Hala "Biz doğramasak ta doğranmış alsak olmaz mı?" diyenler var. Ben bir şey demiyorum..
  • Geniş seramik ya da çelik tava kullanmanızı öneriyorum. Teflon meflon yok!
  • Yalnız tavukları tavaya atar atmaz hemen karıştırmayın. Sıcaklıkla tavuk eti azıcık tavaya yapışacaktır. Çevireyim diye panik yaparsanız eti dağıtırsınız. Sakin olun yeter.
  • Malzemelere baktığınızda; nar ekşisi, limon, sirke... "Yahu salata, çiğ köfte- kısır mı yapıyoruz, tavuk mu?" diye aklınız karışabilir. Karışmasın efendim.
  • Siz en iyisi ölçünü verdiğim şekilde yemeği yapın. Beğenmezseniz aşağıda bir sürü yorum yerim var. Ağzınıza geleni rahatlıkla söyleyebilirsiniz.
  • Antibiyotik almamış, karanlıkta kalmamış, özgür gezmiş ve gıt gıt gıdaklayan tavuklar nasip eyle..

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Amin inşallah eskisi gibi tavuklara kavuşuruz,bu nefis tarif için çoook teşekkürler efendim...

Adsız dedi ki...

Ayhan Bey,tüm tariflerinizi beğeniyorum ve tas kebabı tarifinizi özellikle denedim ve eşim de ben de bayıldık tadına... Tavuklu tariflerinizden arabaşı çorbası tarifinizi görmüştüm bloğunuzda fakat şimdi bulamıyorum. Yoksa ben yanlış mı hatırlıyorum. Yardımcı olur musunuz? Teşekkürler...

catering firması dedi ki...

Güzel bir görüntüsü var, denemeye değer. Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

merhaba gayet güzel bir paylaşım olmuş, bende evde kendim tarifi yapmak istedim ama markette bulamayınca geçenlerde sipariş verdiğim yerden yemek sosu aldım afiyetle ailecek yedik, deneyebilirsin ;)