1 Eylül 2009 Salı

Yaprak Nasıl Sarılır: Resimli Anlatım

Print Friendly and PDF
Türk mutfağının klasiklerinden biri olan yaprak sarmayı zeytinyağlı olsun, etli olsun sevmeyen yok ama sarmaya gelince bilmeyen ve kaçan çok! Hiç üşenmeyin ve şu ramazan ayında en azından hafta sonu en fazla 2 saatinizi alacak olan bir yaprak sarma yapın. "Ay, ben sarmasını beceremiyorum." diyenlerin yardımına koşuyorum. Resimlere bakın yeter!



Yapılışı

  • Önce yaprağı kırışıklık kalmayacak şekilde serin.
  • İç malzemeyi yerleştirip, önce sol tarafından sonra sağ tarafından katlayın.
  • 1 tur yuvarlarken kenarlarını içe kapatın ve sıkıca tutarak yuvarlayın. Bu kadar basit.
  • Resimlerin büyük hali için üzerine tıklayın.







Resimlere Rağmen Hala Soracaklarınız Var, Biliyorum

  • Yaprak taze ise en az 1-2 saat haşlamanız gerekir.
  • Salamura ise akşamdan suya koyun, tuzu çıksın. Ertesi gün en az yarım saat haşlayın.
  • Yaprağın sarılmaya hazır olduğunu nasıl anlarsınız? Kaşıkla ezilebilmeli ama diri olmalı. Sapları hafif çekme ile kopuyorsa hazır demektir.
  • Sararken kırışık bırakmayın, sanki ütü yapıyor gibi.
  • Yaprak hafif ıslak olmalı, yoksa saramazsınız.
  • Yaprakları tek tek sararsanız sabaha kadar bitmez. Şekildeki gibi bir kaç yaprağı serin, içine harcı ilave edin ve seri üretim şeklinde sarın ki gününüz bana sövmekle geçmesin.
  • Tencereye dizmeden önce yırtılan ve saramadığınız yaprakları tencerenin dibine serin.
  • Şimdi siz yaprak nasıl sarılırdan sonra bir de tarif istersiniz. Pekala, öyle olsun. Alın size Etli sarma tarifi. Başka da bir şey söylemem.

Hiç yorum yok: