11 Ekim 2010 Pazartesi

Mısır Unlu, Portakallı Muffin

Print Friendly and PDF

Bir zamanlar kıtlık-açlık vardı. Millet yemeye ekmek bulamıyordu. O zamanlar yaygın olarak mısır ekmeği tüketiliyordu. Beyaz unu gören kim? Bir gün bana gelip "Açız, aç! Ekmek bulamıyoruz!" dediler. Kaderin garip bir cilvesidir ki; ben de tam o sırada mısır unundan muffin yapmakla meşguldüm. Onlara şu cevabı verdim;

"Mısır ekmeği bulamıyorsanız mısır muffini yiyin!"







Malzemeler

  • 1,5 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı kepekli un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 portakal kabuğu (rendelenmiş)



Yapılışı

  1. Derin bir kapta yağ, şeker ve yumurta 3 dk. çırpın
  2. Süt, yoğurt ilave edilip 1 dk. daha çırpın.
  3. Unları elekten eleyerek karışıma katıp 2 dk. çırpmaya devam...
  4. Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek 1 dk.'dan az çırpın.
  5. En son rendelenmiş portakal kabuklarını ilave edin.
  6. Karışımı yağlanmış muffin kalıplarına dökün
  7. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20–30 dk. pişirin.


"Birisine Bakıp Çıkacaktım! Bir Soru Sorabilir miyim?" Köşemiz

  • Bulabiliyorsanız fırında kurutulmuş mısır unu kullanın.
  • Kabartma tozunu karışıma en son ekleyip mikserle bir kaç tur çevirin. Fazla karıştırmayın!
  • Kabartma tozu fazla karışmayı sevmez. Sonradan "Ama muffinim niye sizinki gibi kabarmadı? demeyin.
  • Karışımı kalıplara 3/4 oranında dökün. Tamam, şööle anlatayım; karışım kalıbın yarısından fazla, tepesinden aşağıda olsun. Anladık mı?
  • Portakal rendesini en son; mikserle değil kaşıkla karıştırarak ilave edin. Tabi ki bu işlem kısa sürmeli. Yani kaşığa tam pansiyon boğaz turu attırmayın!
  • Arzunuza göre karışımı -tabi ki en sonunda ilave etmek kaydıyla- rendelenmiş havuç, elma, limon vs. rendesi ile zenginleştirebilirsiniz.
  • Son olarak muffinlerin yanında artık bir çay demleyip; dedikodu yapıp, hava atacağınız komşularınızı çağırmayı sakın unutmayın!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tarifi aynen uyguladım ve kıvamı nefis oldu. Tadı da..

Ben 2-3 lü olarak buzdolabı poşetine koyup dondurucuya atıyorum bu tür yiyecekleri. Sabah işe gelirken bir paket çıkartıyorum. saat 10:00 çayına çözülmüş tazecik muffinlerim-keklerim oluyor. Elinize sağlık..

reyhan