19 Şubat 2013 Salı

Minik Kare Erişte Çorbası

Print Friendly and PDF

Bugünkü tarifimizde içinizi ısıtacak bir çorba var. Şimdi adına erişte çorbası diyeceğim, diyemiyorum. Zira erişte deyince herkesin aklına makarnaya benzeyen kalın kesilmiş hamur geliyor. Bizim erişte biraz farklı! Uzunlamasına kesilmiş olanından değil. Minik ve kare şeklinde kesilmiş olandan. Evde erişte yapıyorum ancak yalan borcum olmadığından bu erişteyi ben yapmadım. Şereflikoçhisar'dan geldi ve yüzde yüz organik. Geçelim şimdi mutfağa!



Malzemeler
  • 1 su bardağı kare erişte
  • 6 bardak sıcak su
  • 2 diş sarımsak
  • Tereyağı
  • Nane
  • Pul biber

Yapılışı
  • Tencerede suyu kaynatıp tuzunu ilave edin.
  • Erişteleri katıp 10 dk. karıştırarak pişirin.
  • Tereyağında sarımsak, nane ve pul biberi yakıp üzerine dökün.
  • Çorbanız hazır.

Haydi Sorun Bakalım Köşemiz
  • Kare erişteyi marketlerde pek göremedim. Siz normal erişte ile yapabilirsiniz. Bir sıkıntı olmaz.
  • Daha leziz bir tat istiyorsanız et suyu kullanabilirsiniz.
  • Sarımsak sevmeyenlerdenseniz ne yapalım çare yok, katmayın efendim.
  • Daha koyu bir çorba istiyorsanız suyunu azaltabilirsiniz.
  • Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok: